Pohodna pot - Paški kozjak

Obiščite Paški Kozjak – prav posebno, ozko in strmo apnenčasto pogorje nenavadnega imena, ki preseneča s krasnimi pobegi v naravo.

Informacije:
LTO Rogla – Zreče, GIZ TIC Zreče
Cesta na Roglo 13b
3214 Zreče
T: +386 (0) 3 759 04 70
E: info@rogla-zrece.si

Paški Kozjak je strmo apnenčasto pogorje, ki ga sestavlja več vrhov, med katerimi sta najbolj znana imenovana Basališče – s 1272 metri nadmorske višine najvišji, a precej položen vrh Paškega Kozjaka, in Špik, bolj izrazit vrh, ki ga odlikuje najlepši razgled. Čeprav je Paški Kozjak le streljaj od Pohorja, je od njega povsem ločen. Kakor Konjiška gora namreč pripada obronkom Karavank.

Ste vedeli? Paški Kozjak ima izredno zanimivo preteklost.

• Pri Cerkvi sv. Jošta so bile odkrite sledi ilirske naselbine s predmeti iz halštatske dobe.
  • V 18. in 19. stoletju so tukaj kopali železovo rudo, ki so jo topili v Zoisovi fužini v Mislinji in v fužinah pri Vitanju.
  • Pod Basališčem je delovala steklarna oziroma, prvič omenjena že leta 1697. Danes na tem mestu stoji kmetija s pomenljivim imenom Glažar.

Navodila za pot do najvišjega vrha Paškega Kozjaka – Basališča (1272 m):

S planinskimi markacijami označeno pohodniško pot začnete pri Centru Noordung, od koder na cesto zavijete desno proti centru Vitanja. Ko pridete mimo Občine Vitanje, znova zavijete desno po centru kraja in pot nadaljujete, dokler ne prispete do rdeče table pri kapelici, ki vas usmeri desno. V naslednjem križišču se odpravite po cesti na levi, nato pa kmalu prispete do cerkve sv. Antona, od koder se odpravite po cesti, ki vodi v smeri Paškega Kozjaka. Ko malo naprej cesta naredi levi ovinek, jo na tem mestu zapustite in sledite oznakam za Basališče na kolovoz, ki se vzpenja ob potoku ter se kmalu konča, tam pa se nadaljuje markirana pot v desno, čez travnate senožeti do hiš. Po stranski cesti se sprehodite do glavne asfaltne ceste, jo prečkajte in nadaljujte po markirani poti. Širša steza se prelevi v ožjo, zavije ostro levo in se strmo vzpenja. Kmalu boste dosegli točko, kjer se lahko na kratko odcepite in stopite do čudovite razgledne točke nad Vitanjem, imenovane Smereška peč, ki je prepadna na tri strani (zato tudi nepozaben razgled), s četrte pa nanjo vodi lahka pot, ne več kot 50 m stran od planinske poti.

Na pot proti Paškemu Kozjaku se vrnete po isti stezi in nadaljujete vzpon po gozdu, na kratko ga boste celo zapustili in hodili ob njegovem robu ter prispeli do cestnega križišča, nadaljevali pa po srednji cesti. Pot vas bo vodila še mimo kapelice in kmetije Strmečnik, nato pa desno v gozd. Cesto prečite še dvakrat, ko pa jo dosežete tretjič, ji sledite v desno, a le do prvega križišča. Tam spet stopite s ceste naravnost po markirani poti, ki se vzpenja med obema

cestama. Ko prispete do osamljene domačije, se pot prične strmo vzpenjati, nato se čez čas položi in vas pripelje do lovske koče Javorje.

Nadaljujete v smeri Basališča po strmem kolovozu, ki se sčasoma uravna in zoži. Markacije vas pripeljejo do gozdne ceste, ki ji sledite v desno, da po nekaj minutah prispete do lovske opazovalnice. Tam zavijete na markiran kolovoz v levo, kaj kmalu pa boste opazili levo odcepljeno stezo, ki vodi do Basališča in kmalu preide v neizrazit greben, ki se vije v desno. Po nekajminutnem zmernem vzponu boste dosegli najvišji vrh Paškega Kozjaka: Basališče.

Ideja za popestritev:

Če vam na vrhu Paškega Kozjaka še ni dovolj, lahko pot podaljšate še za uro enostavnega hoda po uravnani poti (približno 4 km) in obiščete Cerkev sv. Jošta, ki je s 1060 metri nadmorske višine najvišje ležeča farna cerkev v Šaleški dolini. Pot je markirana.

Potek poti: Cerkev sv. Antona – Smereška peč – kmetija Strmečnik – Basališče
Dolžina: 8 km
Čas hoje: 2 uri in pol v eno smer
Težavnost: lahka

Zanimivosti: Vitanje, Cerkev sv. Antona, razgledna točka Smereška peč na Vitanje in Center Noordung, Cerkev sv. Jošta